fredag 6 november 2015

PROJEKT MM - VERNISSAGE 2:A ADVENT.


   


   

Under julskyltning och tipspromenad i Skruv på 2:a Advent, söndagen 6:e december, är det meningen att utställningen "PROJEKT MM" ska ha premiär. Troligen blir det mellan 14.00 - 18.00. JGA Emballage i Skruv ska vara med i tipspromenaden och jag har fått en förfrågan om att ha Fotogalleriet öppet, vilket passar alldeles utmärkt. Jag har fem olika projekt igång och fotografier ur dom kommer att visas: Lessebo Träsk, Danska kort, Svenska Landsbygdskort, Fotogram och sedan ett projekt där jag restaurerar och redigerar gamla bilder som min far tagit på Strömbergshyttans glasbruk från 1940-talet och framåt. Detta som ett led i mitt privatforskande om bruket. Som bonus kommer även 9 originalfotografier från en privat samling, av den världskände fotografen Lennart Nilsson, att visas (med tillstånd av fotografen). Skrev bl.a om det i förra posten. En skön blandning av bilder med andra ord. Galleriet kommer sedan att vara öppet som vanligt under ordinarie arbetstider på fabriken under hela vintern. Och jag kan även visa bilderna på andra tider efter överenskommelse. Hjärtligt välkomna!
Nils/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar